HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Money, money, money....

2011.08.30. 15:29 :: ReForma

 

„…grand bevétel-kicsi munka-nagy élet…”  (Magyar Vándor: Grand Hotel)

Nemzedékünk hitvallása is lehetne. Sokan vágyódnak erre (hiába). Mások meg ezerrel seftelnek, bizniszelnek, tekernek ezért. Vaaaagy: munka minimumon, élet maximumon. Lájkolnátok? Bizony.

Keresztyénként sincs ez máshogy. Azaz, más is eszünkbe juthat. Nagy áldás-kis hit(de jó lehene ide az engedelmesség  is )-nagy élet. Fullosan békességgel, örömmel és szeretettel, harmónia, sunshine, beach, „one more drink Lacikám?”

…grand bevétel-kicsi munka-nagy élet…”  - kívánhat-e ilyet keresztyénként az ember magának? Lehet, hogy különösnek tűnik a kérdés, de vágjunk rá könnyelműen” igen, miért ne?” kezdetű és végű mondatot. Azért fontos szerintem ezt tisztázni, mert keresztyén körökben(ha nem is korrektül kimondva, de) létezik egy hallgatólagosan elfogadott, kanonizált „keresztyén életstílus és minőség”. Sajnos. Aminek persze nem sok köze van hozzánk, élő keresztyénekhez, meg a mindennapjainkhoz, problémáinkhoz. A fenntartott „ilyennek-kell-lennie-a-keresztyén-életnek” című illúziónál a fenti idézet csak az eltitkolt vágyak kategóriába fér bele, amit persze senki nem publikál. Ráadásul ez a szlogen a nem megtért, nem elég hívő billoggal fenyegeti azt, aki ezt nyíltan bevallaná. Pedig szerintem egy keresztyén is vágyódhat gazdagságra, luxusra. Csak nem biztos, hogy jól teszi. Más oldalról is gondoljuk át, jó?

Hitbeli előrejutásunk, fejlődésünk mindannyiunknak fontos. Teszünk is ezért( már amit). De „jók” is az instant megoldások, kész válaszok, amiket be lehet biflázni(ezzel is időt spórolunk és tudvalevő, hogy az idő pééénz, így meg több jut a sunshine-ra, meg a party-ra)! Van valamilyen problémám és arra rögtön kell megoldás! Jaa, hogy először Istennel kéne megbeszélni? Jaa, hogy ezt nekem kellene kikutatnom, megértenem? Jaa, hogy ez az én harcom(pedig nem is vagyok Rambo)? Bizonyám. 

Lelki téren nehéz terep az előrejutásé, fejlődésé. Nehéz ráállítani az agyunkat a bibliai gondolkodásmódra(de Istennek semmi sem lehetetlen!), nem könnyű saját hajlamainkkal sem dűlőre jutni. Emiatt sokszor kísértésbe esünk, hogy a” lelki mélyfúrások” helyett csak a felszínt kapirgáljuk(ekkor jönnek a vallásos tuti-megmondások). „Lelki mélyfúráson” azt érem, amikor időt és energiát szánunk arra, hogy tisztába legyünk hitünkkel, vallásunk lényegével, felekezetünk jellemzőivel, és őszinték is vagyunk önmagunkkal és Istennel! Ahogy „lelkimélyfúrunk” (érdekes módon egyre tisztábban látjuk saját hajlamainkat, jellemzőinket), úgy egyre élesebb döntéshelyzetekbe keveredünk:elfogadjuk-e az Igazságot, vagy struccként homokba dugjuk a fejünket előle? Ha az utóbbit választjuk, akkor leszünk kegyes képmutatók, hazudozók. Jajj...

Melyik a szimpatikusabb? Melyikért vagy hajlandó tenni is? 

 

a kép forrása: mandiner.hu

 

5 komment

Címkék: pénz gazdagság lelkiség fejlődés küzdelem

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr813190822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

radvanyi73 2011.08.30. 23:32:28

Én nem szeretnék több pénzt annál, ami éppen kell. Persze én is mint mindenki, gondoltam már rá mi lenne, ha lenne, nem lenne gondom semmire, nem lenne harcom a megélhetésért stb. Ha milliók lennének a zsebemben, én azt gondolom, hogy nem az az ember lennék, aki most vagyok. Hiszen óriási hatalma van a pénznek az emberek felett. Képes családokat tönkretenni, országot a porba taszítani, egy egész világot leigázni.....A környezetemben azt látom, hogy hiába az a sok, nem elég még többet akarnak, hiányzik valami az életükből és a pénzel akarják kitölteni. Nekem ez jár, mert a mai világban létminimum, hogy meg legyen mindenem. Ez egy örök elégedetlenség, egy ördögi kör. De egyszer ők is oda kerülnek ahová mindenki, oda nem vihetik magukkal a vagyont, itt kell hagyni. Ott nem fizethetnek az életükért pénzel. Akkor ott mitől lesznek boldogok? Tudom, hogy Isten megad nekem mindent amire szükségem van, hiszen megígérte. Ő tudja mire van szükségem. Elszomorít, hogy ilyen világ a miénk. Amikor megszületünk kapunk egy lehetőséget egy tiszta életre. És ahogy haladnak az évek egyre haladunk, sodródunk a sötét árnyék felé, és nem látjuk, vagy nem akarjuk látni a fényt, mert húz a mélység, nyom a tömeg. Nagyon nehéz fent maradni és a fényt érzékelni az arcunkon. Nehéz, de nem vagyunk egyedül. És ha ezt tudjuk, nem dughatjuk a homokba a fejünket. Én nem teszem!!!!!!!

ReForma 2011.08.31. 13:41:49

@radvanyi73: szia...elgondolkodtató, amit írtál...az a nehéz abban az elégedetlenségben, hogy állandóan stimulálják, ingerlik az újabb és újabb dolgokkal..ennek az írás célja az lenne igazából, hogy gondolkoztassa el az olvasót saját vágyairól és leplezze le a hamis berögzöttséget: pénz boldogít másodszor pedig az lenne acél, hogy vegyük észre, nincs kanonizált ker. életstílus és minőség, éppen ezért nem lehet senkit sem kárhoztatni, ha vágyik a többre...

Yowé 2011.08.31. 14:45:29

Itt szerintem kinek mi a fontos. Én egyre inkább érzem szorulni a hurkot a nyakam körül, hogy ugyanannyi pénz már semmire sem elég, a munka pedig már most triplázódott érte. Én mégsem vágyom több pénzre, csak elégre. Az egyetlen, amiben mérem magam, és az értékemet, azok a kapcsolataim. Néha úgy érzem Istennel kapcsolatban is, hogy kábé úgy küzdök vele, mint Jákob. Valószínűleg ő sokkal inkább velem. Akkor érzem magam nyűgösnek, depressziósnak, fulladozni, ha a munka mennyisége maga alá temeti az értelmes kapcsolatokra szánt időt. Amikor éjfél után jutok odáig bőgve és hulla fáradtan, hogy imádkozhassak. Hát azt is nagy élmény lehet végighallgatni odafenn... A baráti kapcsolatokról már nem is beszélve. Na itt van az a pont, amikor el tudnék viselni kicsivel kevesebb munkát, és valamivel több bért. Persze én mint maximalista nagyon nehezen jutok el a "lesz****m" szintig, de amikor már komolyan szorongat a depresszió, bizony utána kell áskálnom, miért. Mégis mit tehetnék ilyenkor? Fuldokolva Istenbe kapaszkodni, ennyi. Én legalábbis erre tippelek.

radvanyi73 2011.09.01. 00:02:57

@ReForma: Persze hogy nem lehet kárhoztatni azért senkit, hogy többet akar...Mert ilyen az ember. De én úgy gondolom, ha minden napra meg van az amire szükségem van, miért legyek elégedetlen? Amikor napjainkban éhező emberek milliói, köztük gyermekek szenvednek, betegeskednek, nélkülöznek, akkor ők mit érezhetnek? Biztos Ők is elégedetlenek, mégis mennyire másabb a két vágyakozás értéke.....

radvanyi73 2011.09.01. 00:24:33

Attól, hogy én Istennek hiszek , nem tudom befolyásolni és keretek közé szorítani az érzelmeimet pl:vágyódás. Nincs ilyen, hiszen ember vagyok. Csak az értékrendem és a gondolkozásom alakult át. Ezt valahogy belülről érzem....
süti beállítások módosítása