HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Hatás-vadászat

2012.01.09. 17:27 :: ReForma

Öt nagy hatású film

Angyalok városa.  Abszolút első helyezett, hiszen ez volt az a film, amit azzal a nővel néztem meg, aki a feleségem lett. Ekkor jöttem rá, hogy ... na tudjátok...:)

Cápa. Nem elég, hogy az eredeti könyv elolvasása után a rettegés miatt extra gyorsan megtanultam úszni, de a film miatt sok évvel később is elemi félelem tört felszínre bennem, amikor a horvát tengerben úsztam. Döbbenet. 

Gyűrűk Ura. A csodálatos könyv után átélhettem azt a csodát, hogy amit elképzeltem, ahogy elképzeltem láttam a filmvásznon. Köszi Peter Jackson! Azóta is tartom, hogy a könyvnél nincs jobb, de ez a film, nos ez valóban nagyszerű. A részletes és lenyűgöző álomvilág, amit Tolkien megalkotott, hmmm...

Az őrület határán. Terrence Malick elképesztő rendező. Volumenét mutatja, hogy milyen színészekkel dolgozik, akik jelentkeznek(!), hogy szerepelhessenek filmjében. Ez az a film, ami a 2.világháború csendes-óceáni részéről szól, de valami lenyűgöző és elképesztő módon. Arról nem mesélek, hogy a fényképezés mesteri, a monológok és párbeszédek szíven ütik az embert...elakad a néző hangja ettől a filmtől. Az egyik legjobb film ebben a témában.

A Passió. Mel Gibsont szerettem Rettenthetetlenként, meg a Visszavágóban is, de ezért a filmért meglapogatnám a hátát erősen. Tudtam én, olvastam sokszor, de amit megmutatott...nos, nincs szó arra. Hiteles és megtérésre hív. Bűnbánatra. Egy idő után sok-sok másik nézőtársammal együtt a könnyeinket törülgettük. Ahogy hazaértem, kiszakadt belőlem a zokogás, hogy nem tudtam, hogy ezt énmiattam, hogy ennek én vagyok az oka....és csak sírtam sokáig. Amit láttam, az volt az ÉRTEM-MIATTAM-HELYETTEM története. Köszönöm Jim Cazeviel-nek a főszerepet, Gibson-nak meg azt, hogy elkészítette ezt a filmet. 

Rád melyik 5 film gyakorolt nagy hatást?

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr343531971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása