HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Olimpia

2012.08.12. 16:59 :: ReForma

olimpia.jpg

Az ötkarikás játékok alatt sokakhoz hasonlóan hazafiúi  örömmel ugráltam fel a székből „iggeeeen megvaaaan győztüünk!” üvöltéssel. Vagy néha ennek ellentétével „affeneegyemegvesztettünk”-et legyintve. Büszke vagyok olimpikonjainkra, mindegyikükre. Janics Natasára is.

Ma voltam egy istentiszteleten, ahol a lelkész a versenyről, győzelemről (is) beszélt.  Eszembe is jutott egy érdekes mondat, vagy talán inkább a mondat hangulata? Az interjúnak, amelyet Janics Natasával készítettek a bronzérem után, ez lett a címe: „Nem bírtam elviselni, hogy távol vagyok a babámtól”. Szíven ütött ez a vallomás, s ahogy az interjúban is saját szavaival elmondta ezt, elgondolkodtam. Az élet egy verseny hasonlattal való azonosítása az ismert igeszakaszok közé tartozik. Küzdünk mi is, igyekszünk, minket keresztyéneket is vonz a cél, a győzelem, a jutalom. A legnagyobb cél is hirtelen átértékelődhet? Mi az, ami elvon(hat)ja a figyelmünket ebben a küzdelemben, versenyben? Talán az, hogy nem is tudjuk pontosan, mitől miért vagyunk, maradjunk keresztyé(n)nek. Mi a célja keresztyénségünknek? Vagy talán az, hogy a prioritásaink elég khmm… képlékenyek. A játékszabályokat világosan megkaptam; de néha úgy teszek, mintha soha nem is hallottam volna róluk. De az sem ritka, ha házi szabályt gyártok: nálam ez így szokás.

Mi a prioritás: mindenáron győzni, vagy van ennél is fontosabb?  Aztán hirtelen bevillant egy idézet kitől mástól, mint?....  „Csak játék ez a harc, De folyton belehalsz, Mert mindig győzni, Meg ölni akarsz, Nagy harc ez a játék, Évekig fáj még, Ha sebez a szándék, A vége kudarc, Csak játék ez a harc, De folyton belehalsz, Mert mindig győzni, Meg ölni akarsz, Nagy harc ez a játék, Évekig fáj még, Ha a vége kudarc” (Ákos –Játékharc).  Szóval, miért küzdünk, versenyzünk keresztyénként? Hogyan küzdünk, versenyzünk keresztyénként ?

kép: sportforum.hu

Szólj hozzá!

Címkék: olimpia győzelem Janics Natasa

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr504708505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása