HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Itt a helyem...hol a helyem...?

2012.08.02. 18:50 :: ReForma

eike_04.jpg

„Kicsikét szűk a világ nekem,

Keresem benne még a helyem,

Nem látom tisztán a holnapot,

Lehet, hogy ebbe én ma még belehalok!

….

Szólj rám, ha egyszer véletlen,

Össze futnánk, egy másik Életben!”

Majka feat. BLR & Curtis: Belehalok

 

Hozzátok hasonlóan nekem is vannak dalaim; egy szerelem, néhány évvel ezelőtti nyaralás vagy éppen egy keserves csalódás emlékei. Divat mostanság a retró, a zenében is. Néhány szám megmosolyogtató, de tiszteletreméltó módon egy-egy generáció életérzését szavakba és dallamba önti. Hazafelé autózva hallottam elsőre ezt a dalt. Meghökkentem, mert úgy érzem, ezek a mondatok, a hangulat tökéletesen megfogalmazza sokak érzéseit. Csípőből jöhet a (rossz) válasz, hogy persze a „bűnösök” joggal (khmm) érezhetnek így, meg effélék, de mi lépjünk ezen túl, jó?

Izgalmasabb, ha megkérdezzük: keresztyénként érezhetek-e hozzájuk hasonlóan? Lehet-e szűk a (hívő) világ, amit választottam? Vagy máshonnan szemügyre véve: baj az, hogy tényleg meg kell keresni a helyem abban a világban, ami derűsen tudomást sem vesz a hitemről vagy éppen gúnyosan méreget?

Kivel ne fordult volna elő az, hogy sajnálta azt, amiről lemondott… Ki ne sóvárogott volna már egyszer azok után, ami a szép új hívő világunkon kívül van? Aztán megideologizáljuk, nyugalmat erőltetünk magunkra, de az a kis csalódottság beleszúr a szívünkbe… ismerős, ugye?

Időnként mindannyiunkkal előfordulhat,  hogy szűknek látja  a világot, szűknek érzi  a mozgásteret, amit a hívő szabályok, szokások, illik-nem illik határoz meg és kér számon. Nagy kaland ennek a világnak a személyre szabása, hogy az az „iga” amiről Jézus beszélt, tényleg hozzánk illő legyen, hogy a határok, az én határaim legyenek, a szabályok az én szabályaim legyen, amik nekem fontosak...

Másik nagy kaland; megkeresni a helyem a világban… abban ami elutasít, pedig szüksége van (rám), de elsősorban arra ami engem is megváltoztatott, ami perspektívát ad, arra aki lángra lobbantotta a szívemet, hogy tartalommal töltse meg az életem. Megkeresni a helyem anélkül, hogy vallásos gőggel lenézném és megvetném a világot és azokat, akik benne vannak.

Mi segíthet abban, hogy megtaláljam a helyem?

Aztán eszembe jutottak az ifjúsági klubosaink. Mert nemcsak rólam van szó, az ÉN helyemről, keresésemről, hanem másokról is. Inkább kérdezzük úgy, hogy KI segíthet? TE. Te segíthetsz az ifidben, a gyülekezetben, hogy valaki megtalálja a helyét. Lődörögnek, pózolnak sokan, mert nem találják a helyüket(hiába van navigáció, foursquare…). Segíthetsz, hogy megértsék a gyülekezet „kódjait”, a keresztény élet alapszabályait és törvényszerűségeit. Segíthetsz, hogy más is otthonra találjon abban az új( vagy másik, kinek hogy tetszik ) életben, amit keresztyénnek nevezünk.

Belaktad már a világod, vagy még keresed a helyed?

 Megjelent a Református Lapjának Ifjúsági Rovatában, 2012. 07.01-ei lapszámában

kép:http://www.balkon.hu/balkon_2002_05/03keszman.html

Szólj hozzá!

Címkék: helyem megtalálása Majka Belehalok

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr64692816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása