HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Szó játék?

2011.09.08. 14:30 :: ReForma

Ismeritek a szójátékokat? Itt van például a Blanko. Óriási játék, bár mire odajutunk, hogy játsszunk, addigra kb. két/hárombetűs szavakat tudok könnyedén kirakni… Vagy ott van a szójátékok között a legizgalmasabb; a flört. Veszélyes, de izgalmas. Finom utalások, kétértelmű szavak, be nem fejezett mondatok…hmmm.

A szójátékok közül extrémsport kategóriába sorolható a verbális agresszió. Csak amiatt extrém, mert kivételesen nagy károkat okozhat áldozatának.De az elkövető is sérül.
Csak nincs tudatában ennek, vagy nem félti magát...
 
Finom utalások, kétértelmű szavak, be nem fejezett mondatok, mégis mennyivel másabbak ezek, mint amikor flört közben hangzanak el. Miért használjuk mégis?
 
Talán a hataloméhségünk miatt. Kapcsolatainkban is sokszor azon kaphatjuk magunkat, hogy mi szeretnénk (akármilyen áron) a domináns fél szerepében lenni. Megmondom a magamét. Nekem van igazam. Én látom jól a dolgot. Az én ízlésem a jobb. Oda menjünk, ahova én akarom. A klasszikus kérdés: „Miért?”  ha elhangzik családi körben, munkahelyen, párkapcsolatban micsoda válaszok születnek: Csak. Mert azt mondtam. Én vagyok a főnök, te a beosztott, úgyhogy megteszed, amit mondok, mert ha nem...Legyen ahogy te akarod drágám…nekem az is jó…
 
Vagy talán a harciasságunk miatt. Nehogy már hagyjam magam! Nem adom fel! Kiharcolom azt, ami nekem jár, ami kell. Előfordulhat, hogy igazából békülni is hajlandóak lennénk, de bevillannak hamis sztereotípiáink, aztán magunknak is hazudva, olyan gondolatokat verbalizálunk, hogy az csak na…
 
Bosszú, bosszú édes bosszú…énekli a király a Süsü,a sárkányban. Bizony, bosszúból is jóól odaszúrunk néha egy-két fullánkot. Azt hisszük, saját fájdalmunk csökken, ha látjuk a másikét. Ó emberi ostobaság! Hiszen ezt látjuk vígjátékban, akciófilmben, krimikben is, ugye? Mi meg tanulékony szörnyetegek vagyunk…
 
El akarsz érni valamit. De tudod, hogy őszintén, tiszta lappal nem sikerülne. Úgyhogy kezdődhet az ultratitkos rizsa-hadművelet, szövevényes módon, trükkök sokaságával. Manipulálod a másikat, miközben te magad is marionett bábuként rángatózol a hazugságok hálójában.
 
"szavaink változnak eltörnek, falakká nőnek..." No
 
Vajon milyen játékot játszunk mostanában? És milyen árat fizetünk ezért?
 

 kép:boldog-gyermek.hu

Szólj hozzá!

Címkék: verbális agresszió hazugság manipuláció

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr203211498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása