HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Boldog(talan)ság

2011.08.18. 13:36 :: ReForma

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
„Kicsit szomorkás a hangulatom máma, kicsit belémszállt a boldogtalanság…”-ismerős?
A nagyszerű Csinibaba egyik jelenétében hangzott el ez az örökbecsű megállapítás.
Megmosolyogtam, amikor először hallottam. Aztán később már nem talált olyan nagyon mosolygós kedvemben ez a "vallomás". 
 
Akkor jutott eszembe, amikor nem is oly rég egy számomra nagyon fontos ember rákérdezett, hogy boldog vagyok-e….Kellemetlen kérdés volt.  Nemet mondtam , ami akkor teljesen igaz is volt, most már enyhül valamelyest a dolog, rendeződnek talán összekuszálódott dolgaim. Pedig…aki ismer, tudja, sok szeretetet kapok. De mégis, valami kellemetlen érzés, hidegség kúszott felfelé torkomon. Igent kellett volna mondanom? Fenn kellett volna tartani valami látszatot? Vagy valljam be az ijesztő tényt magamnak? Másik figyelemreméltó magyar együttes , a Bijou egyik számában ezt hallottam: „…Mert annyira rossz nekem. Végre jogosan is úgy sajnálom, Szép kicsi önmagam. …” Hm….
 
Ahogy ezen méláztam eszembe jutott egy triász(nem , nem triád, az más): boldogság-elégedettség-helyemen vagyok érzése. Na, itt is lennénk, a lényegnél.
 
Szolgálati közlemény! Kéretik mellőzni a szirupos és felszínes, ha kevesed van, az is lehet jó, meg müllerpéter-es szívszorító igazságokat(brr, és bocs minden Müller Péter, Coelho fan-tól)!
 
Szóval. Magamat elemezve arra jöttem rá(ne, ne is reménykedjetek, nem mondom el az egészet)hogy valami mélyen megbúvó, homályos elégedetlenség mocorog bennem..és igen, irányítja néha tetteimet is. Nem tudom, miért van ez bennem. De ez az elégedetlenség jó néhányszor összeütközött bennem a jézusi tanítással. Lett is feszültség belőle. Tudom és hiszem, amit ő mond, de aztán konstatálom az érzést magamban.
 
Mitől függ a boldogságom?
Jóllakottság(férfiként ez is fontos szempont), anyagi kiegyensúlyozottság, párkapcsolati sikerek, elegendő idő saját kedvtelésekre? Lehet sorolni tovább, kiegészíteni. Lehet prioritási sorrendet felállítani. De mennyire meghatározóak a lelki dolgok,” a béke benned A belső rend és megnyugvás”(Unique:Más világ-részlet)? Az a kapcsolat, ami Istennel összeköt mennyi boldogságot ad nekem?  Nekem annyit ad Isten, amennyit engedek neki. Arra jöttem rá, hogy boldogtalanságom oka, csakis önmagamban keresendő.
 
És neked mennyi boldogságot ad az Istennel való kapcsolatod?
 
Tudom, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt, de felismertem, hogy a helyemen vagyok érzése és a boldogság, elégedettség szorosan illeszkednek egymáshoz. Dsida Jenő gyönyörűen írja le ezt: „Itt a helyem, itt kell állanom, egyenesen az élen. Mint a betüknek is megvan a helyük a könyvben s állniok kell….” (Itt a helyem-részlet) Jó neki, hogy ezt ennyire kompaktul tudja. Munkahely, családi állapot, önmagammal való kapcsolatom...
 
Emlékeztek a Hegyi Beszédre? Boldogok, akik… Zsoltárok könyve, rémlik?” Érezzétek és lássátok, hogy jó az Úr, boldog az az ember, aki Őbenne bízik.”(Zsolt.34,9) Ennyi lenne? Lehet. De távol áll tőlem „az igékkel megmondjuk a tutit”  mentalitása. Fejtsük meg közösen a rejtélyt! 

6 komment

Címkék: boldogság boldogtalanság kapcsolatok

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr253162685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pajorné Klau 2011.08.18. 14:08:01

Hát azt hiszem ott kezdődik, hogy valaki veszi az időt és fáradtságot arra, hogy elgondolkodik - elcsendesedik... És őszinte saját magához és a Főnökhöz persze - néha az a legnehezebb. Bevallani, hogy "na ez így nem lesz jó" Én hiszem, hogy nagyon sok minden közrejátszik abban, hogy mondjuk én most boldognak érzem magam: pl. eleve bolgodtalan egy olyan ember, aki a folyamatos megfelelési kényszertől elvakulva nem tudja értékelni a pici dolgokat, amiket ajándékba kap. Kutatva valami tökéletes idilli állapot után csak úgy suhannak el a kis boldogságot rejtő dolgok az ember mellett. Hány ilyen embert ismerek! Az örök elégedetlenség, csak a problémák... és közben észre se veszi, hogy mi mindent kapott Istentől. Boldog szerintem az, aki egyensúlyban tudja tartani a reális elvárásait magával szemben és közben az elért célokat értékeli. Dsida már csak azért is jó példa, mert nagyon betegen írta azokat a verseket, amikre mások fele annyi bajjal se tudnának gondolni. Na ő igazán értékelte Istentől kapott ajándékot, az életét - bármeddig is tartson.. Szóval ha most megkérdezi valaki: Klau boldog vagy? én simán rávágom, hogy igen. Ha azt kérdezi, hogy vannak megoldandó problémák az életedben - arra is igen a válasz. De azokat szépen lassan egyenként megoldjuk. Boldogan :-) Úgy könnyebb minden. Isten segedelmével :-) Ugye?

ReForma 2011.08.18. 14:19:06

köszi, h ezeket is eszembe juttattad, na igen azok az elvárások(önmagunk felé, a többiek felé, az élet felé), amik szép selyembilincsként ránk tekerednek aztán bedurvulnak...huhh
bátornak lenni az őszinteséghez-örülök hogy ezt tőled is hallom:)

radvanyi73 2011.08.18. 15:32:39

Istennel való kapcsolatom egyfajta megnyugvást ad. Sajnos az életünk egy rohanó, eltorzult, beteg világban zajlik. Nagy hatással vannak az érzelmeimre a külső tényezők. Befolyásolhatják a mindennapjaimat. Ezért kialakult bennem egy olyan erős vágyódás, hogy szeretnék már megnyugodni, békében kiegyensúlyozottan élni egy olyan világban amit Jézus Ígért nekünk.

ReForma 2011.08.18. 16:05:07

@radvanyi73: örülök, hogy benned ezután él erős vágyódás, maradjon is így! lehet, hogy ez az, ami védelmet ad azok ellen a hatások ellen,amik a hitünket akarják elfonnyasztani?

happyldi 2011.08.19. 11:06:47

Szerintem létezik boldog - kevésbé boldog- és boldogtalan állapotunk. Törekszünk rá. Ha boldogok vagyunk
mintha kötelező velejárói lennének a sötét felhők is, az irigyek, akik beárnyékolhatják. Ha engedünk nekik...

ReForma 2011.08.19. 11:46:54

@happyldi: Igen, ha boldogok vagyunk, akkor sokszor megjelennek, azok, akik ezt sajnálják tőlünk(ki tudja mennyi minden ok miatt). De legnagyobb ellenségünk -értsd jól-önmagunk lehetünk. Hiszen amikor boldogok vagyunk, előkaphat bennünket valami fura, irreális vágyódás többre, szebbre, jobbra(vagy az után, ami annak tűnik)ha nem vigyázunk magunkra...
(itt jut eszembe az a bizonyos, mi lett volna ha.... dolog is)jól látod az állapotainkat, még keresztyénként is megkülönböztethetőek ezek az érzelmi-lelki státuszok...(még jó, h nem kell állandóan jól éreznem magam, hehe)
süti beállítások módosítása