Mi a közös a tibeti masztiff, Vacheron Constantin Chronometre Royal 1907 karóra, Ferrari California, Amouage Gold Man parfüm, Iphone, Armani öltöny, Creed Himalay Deo , Ralph Lauren Polo, Vass-féle cipő, Hummer terepjáró, Luis Vuitton táska, Bang& Olufsen high-end cucc , Armand de Brignac Brut Gold pezsgő, Oakley napszemüveg között? Mindegyik státuszszimbólum. Valamit jelez viselőjükről, tulajdonosukról. Jelez valamit, amit a társadalmunk által kitalált és elfogadott különleges jelrendszerben(ilyen lenne a divat is?) lehet dekódolni, értelmezni. Bonyolult dolog ez, olyan, mint valami régi társastánc(férfiként írom le ezt, persze). Egy-egy szakértő pillantás és máris benne van az ember a megfelelő skatulyában, anyagiak, ízlés, vonz(ód)ás/vonzalom stb. szempontjából. Önmeghatározáshoz és viszonyítási ponthoz kellenek ezek a tárgyak.
Osztályozás és értékelés. Két kulcsfogalom szerintem. Magamat is értékelem, meghatározom, osztályozom, meg jóég tudja mit teszek(emlékeztek a régi „mert megérdemlem!” reklámra?, na itt az újabb: A luxus jog. Élj vele!) . Woow. Meg persze mindenki mástis osztályozok és értékelek... Biztonságot(khmm) és örömöt(hmm?) is szerzek vele.
Van-e nekünk, lehet-e nekünk keresztyéneknek státuszszimbólumunk? Aranykereszt? Na nee….ez túúúl snassz. Keresztyén tetoválás? Na neee, ez meg túúúl van az udvarias-jólfésült-rendes-keresztyének-vagyunk-mítoszán. Igés kép a nappali falán? Jajj, ne…
Ha státuszszimbólum, akkor javasolnék kettőt. Itt van az a bizonyos golgotai Kereszt. Ez utóbbi a tökéletes státuszszimbólum, ami meghatároz minket. Kik vagyunk, mik vagyunk. Ráadásul még valaki azt is mondta, hogy ez a bizonyos kereszt könnyű és gyönyörűséges….Na meg itt van a Bibliánk. Státuszt: állapotot is megmutat mindkettő. Szimbólum: jelez is valamit, bizony.
Biztos, hogy nekünk annyira kell tekerni a többiért?
ui. Kíváncsi vagyok, hogy előkerül-e a „legyenek nekünk is igényeink!” gondolatkör, vagy „miért lenne baj, ha divat/trendkövetőek vagyunk keresztyénként?” kérdés…