HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Manipuláció

2011.11.01. 12:39 :: ReForma

 

 

 

 

 

 

Mi a közös a Rammstein-ban meg Rob Zombie-ban és ReFormában? Alliteráció. Majdnem:) Kedvelem a zenéjüket. Igen.

A lényeg most mégis a Manipuláció. Mindkét „R” (zenész/zenekar) betűs manipulatív. Nemcsak a zenéjük, de az „avatar”-juk, alterego-juk is.  Befolyásolás, mennyivel enyhébb szó, mint a manipuláció.  Miről szól a manipuláció? Hallgasd meg ezt a számot. https://www.youtube.com/watch?v=f4K6ZxDwi34

Elképesztő szerintem.

Nem szeretjük, ha manipulálnak bennünket. Azzal az illúzióval védekezünk, hogy minket nem manipulálnak, mi mind önállóan hozzuk meg döntéseinket. Ugyanmár. Ha kicsit is őszinték vagyunk, akkor be kell ismernünk, hogy oly sok minden befolyásol minket. Lehetséges akkor szabad és önálló döntés, élet? Hiszen Isten is befolyásolja a véleményünket, döntéseinket.

Ha tisztázzuk magunkban mit jelent számunkra a szabadság, a befolyásolás, illetve tisztázzuk, hogy mit is jelent, ha adunk másvalaki véleményére, akkor jó úton járunk szerintem. Hajrá, kezdd el Te is. Meglátod, van különbség manipulációk között! 

Hagyod magad manipulálni?

3 komment

Címkék: manipuláció robzombie rammstein

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr513344652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabokrisztian 2011.11.01. 18:58:34

Eltérő fogalmak jönnek elő a felvetésben. Manipuláció, befolyásolás. Szerintem ezek nem szinonimák, de még csak nem is árnyalatok. A manipuláció számomra negatív fogalom, melynek jelentése: valaki szándékosan, félrevezető beszéddel, viselkedéssel vesz rá mást olyanra, amiből általában a manipulálónak származik haszna. Ez tehát tudatos negatív cselekedet. A befolyásolás inkább semleges értelemben használandó, amikor csak hatást gyakorol valaki egy másik személyre, de ebben sem rossz, sem jó szándék nincs. A pozitív értelemben vett hatásgyakorlásra pedig talán a motiváció a legjobb szó. Ha elfogadjuk a fenti definíciókat, mindjárt árnyaltabb a kép.
Ha ezeket a fogalmakat az Úrral megélt kapcsolatunkra vetítjük, akkor azt semmiképpen nem mondhatjuk, hogy Isten manipulál minket. Ez természeténél és szándékánál fogva kizárt. Marad tehát a befolyásolás és a motiválás.
Amennyiben úgy érezzük, hogy életünkre, mindennapjainkra befolyással van az Úr, az már fél siker. Ugyanakkor ha az Úr igéje motivációként hat ránk, akkor ebből remek dolgok lehetnek, melyekben kiteljesedhet, valósággá válhat Isten tanítása.
És ebben a motivált állapotunkban cseppet sem veszik el szabadságunk, sőt, érzésem szerint ekkor teljesedik ki igazán. Legalábbis én így gondolom...

ReForma 2011.11.01. 19:48:08

Akkor mi a helyzet azzal a kifejezéssel, hogy "alkoholos befolyásoltság"? Tudtommal ezt használják akkor, ha valaki ittasan vezet meg effélék...Szántszándékkal nem használtam a motivál kifejezést, szerintem a befolyásolás és a manipuláció összetartoznak. Érzelmi töltést levesszük róluk, akkor jobban érezhetőbb ez.Tudom, hogy meghökkentő(talán gyanúsítgatás kategóriájába is belefér)ha azt mondjuk h Isten manipulál...de hallanunk kell ezt így is...hogy legyen válaszunk rá.

szabokrisztian 2011.11.01. 20:22:45

Hát ha az érzelmi töltést levesszük, akkor szerintem épp az a lényeg tűnik el, ami a két fogalom közötti különbséget adja. Hiszen - az én meglátásom szerint - épp az érzelmi töltés az, ami megkülönbözteti őket. A manipuláció negatív értelem, a befolyás semleges. Én az érzelmi töltés alapján közelítem meg a kérdést, ezért van rá a három kategóriám. Persze, lehet azt mondani, hogy Isten manipulál. De kérdés, hogy ki, milyen töltettel és milyen céllal használja ezt a fogalmat. Az én gondolatmenetem szerint Isten nem manipulálhat. Ha valaki mégis ezt mondja, akkor tegye mellé, hogy szerinte mi a manipuláció fogalma, mert ezek szerint a két megközelítés nem ugyanaz.
Ha azt mondjuk, hogy nincs érzelmi töltés, és a manipuláció, befolyásolás ugyanazt jelent(het)i, és a lényeg, hogy Isten ilyen szempontból és céllal hat ránk, akkor azt mondom, persze. Kell is, hogy hasson ránk, hiszen ettől vagyunk keresztyének. Ilyen szempontból szerintem baj, ha tagadjuk ezt, vagy akár küzdünk a befolyás ellen. Nagy baj.
süti beállítások módosítása