HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Szeretlek? Nem szeretlek. Szeretlek. Nem szeretlek. Szeretlek?

2011.08.22. 10:16 :: ReForma

 

„Kedves Hallgatók! Önök, mint a Keresztyén Érzésellenőrző Járőr (KÉJ) kurzus résztvevői, a mai napon egy különleges jelenséggel találkozhatnak. Tudják, hogy keresztyénként szerelmesnek lenni csak meghatározott keretek, feltételek mellett szabad.”- Jelentőségteljesen körülnéz, amíg mindenki bólogatni nem kezd- „Megtörténhetnek nemkívánatos események is. Feladatunk, a keresztyén jóízlés nevében az efféléket kiszűrni, izolálni és negligálni(ha már kontrollálni nem tudjuk, khmm). „Itt van néhány mértékadó könyv, mértékadó szerzőtől.” – kézbe véve végigmutogat néhány könyvet. - Ezek elfogadhatók.” DE. Kezünkbe került egy feljegyzés digitális formátumban, amelyet  közzéteszünk. „ –kezébe vesz egy cd-t és felemeli -„ A leírás megtörtént eseményen alapul. Hallgassák figyelmesen, jegyzeteljenek. Ne botránkozzanak meg, kérem. ” – A kurzus vezetőjének, dr. prof. Dumbledore Good Christian-nak bevezetője.
 
Alany: fehér, fiatal,diplomás értelmiségi férfi, keresztyén
Tárgy: vallomástétel
Helyszín: EU
Az alábbiakat az alany mondta el, szabad akaratából.
 
(„Beszéd közben sokszor kerüli a szemkontaktust, elhallgat kis ideig, majd folytatja, kezével babrál. Csak akkor élénkül meg, amikor Róla beszél.” A vallomást feljegyző megfigyelése)
 
„Találkoztam egy lánnyal. Igen, ott. Már korábban megakadt rajta a szemem – persze csak futólag- de semmi, napokig nem is láttam. Aztán egyszercsak találkoztunk, beszélgettünk és teljesen elbűvölt. Gyönyörű, izgalmas, kacér(nem, nem rossz értelemben!), intelligens, vicces volt. Megdöbbentett és izgatottsággal töltött el, hogy egy ilyen rendkívüli nő így viselkedik velem. Úgy reagáltam, ahogy. Férfiként. …. Viccek, bókok, megkülönböztetett figyelem, igyekeztem a kedvében járni. Aztán…jött a koncert. Ő nem volt ott, csak én.
(Elhallgat egy időre)
„Állok a nyárestében, körülöttem sokan mind idegenek. Csak néhány leendő barátot tudok magam mellett. Ők ismerősen mozognak a közegben, én esetlenül. Ők dúdolják, éneklik, reagálják, én csak udvarias kíváncsisággal figyelek. Állok és hallgatok. Ringatózok. Azonosulok. Tetszik. Bekiabálnak. Hmmm. Biztos jó szám lesz.
Aztán elkezdődik. És én ott állok védtelenül, kiszolgáltatottan. Gyanútlanul.
Állok és hallgatok. De menekülnöm kellene. Állok és alig bírok állva maradni. Remegnek tagjaim, bensőm. Letaglóz és elsöpör az igazság. Az, ami ott a mélyben már csúfondárosan, halkan szólongatott, de nem mertem meghallani. "nem vagy itt jó helyen, nem vagy való nekem, villámlik, mennydörög, ez tényleg szerelem..." Szerelmes vagyok. Én. Én?! De nem lehetek. Most nem. Őbelé nem. Ő… igen. Az vagyok. Őbelé, aki… Őbelé, akit alig egy napja ismerek. Vajon ez csak vágy? Nem. Több annál. Ijesztő ez. Nemnemnem, nem lehet! Az vagyok, aminek oly sokan szeretnének lenni, de én nem lehetek. Nem. Őbelé nem, tudom. Jajj… 
Kicsordul a könnyem. Hagyom. Talán félreértik, talán nem tudják meg. Folyik lefelé, ahogy elsiratom magunkat, magamat, őt. Azt a szerelemet, amit érzek, amit nem engedhetek meg magamnak. Hirtelen széthullik, amit eddig világomként gondoltam, választ kell találnom. Hol hibáztam? Mire nem figyeltem, ami miatt volt helye ennek az érzésnek bennem? Hol követtem el valami bűnt, aminek ez lett a következménye? Lehet-e büntetésként szerelmesnek lenni?
Az utolsó hangok elültével erősödik fel csak rémületem. Legyőzhetem-e magam ezt a szerelemet, vágyat a másik után? Legyőzhetem-e magamat, hogy hűséges maradjak? Hogy senki más ne vegye észre, mit forral szívem, miben gyötrődöm?!
Bár már vége, de még kristálytisztán hallom. Hallom, hiszen belőlem szól az a dal, panaszos-szépen, tökéletesen megfogalmazva, ami bennem van, gyönyörű késéles szavakkal.
Szívem szavát, eszem hangját követem bizonytalan léptekkel. Vissza. Hozzá? Nem. Haza.
Az eddigi életem abban a pillanatban múlt el, amikor a dal leleplezte bennem az igazságot. Újat kell kezdeni. Lehet? „
 
(„Vége. Az alany hosszú hallgatásba süllyed. Majd elköszön, aláír és kilép… A vallomást feljegyző megfigyelése)
 
Folyt. köv.

 

5 komment

Címkék: szerelem hűség kapcsolat

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr543170446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yowé 2011.08.22. 10:37:03

Nem lehet ezt a problémát megbeszélni pár illetékes illetővel? Mondjuk, izé... aki minket formált. Bár ehhez nem nekem kellene először hozzászólni, ebben a tekintetben én valahogy mutáns lehetek... Kíváncsi vagyok, ti mit mondtok. Többiek?... Hé...

ReForma 2011.08.22. 12:30:40

Ki is illetékes ebben a történetben? Ők ketten és a Főnök? Egyedülállóként mutánsnak érzed magad? Hmmm...

radvanyi73 2011.08.22. 22:41:32

Az érzéseink szerintem természetes érzelmi reakciók, mint a szerelem, szeretet, fájdalom félelem stb. Nem mindig lehet a szerelmet kordában tartani, valami megmagyarázhatatlan erő, ami átrág a csontig. Nem túl kellemes, ha az ember házasságban él és egy harmadik személy is közbelép. Nagyon nagy erőt kell ahhoz kisajtolni magunkból, hogy ellen tudjunk állni. De viszont sok körülmény befolyásolhatja a dolgok alakulását, pl:rossz párkapcsolat. Ha az ember igazán szereti a társát, akkor kell tudni mérlegelni, vajon megéri- e mindent feladni egy másikért és ez esetben csak Isten segítségével tudunk megszabadulni a kínzó, fájó szerelem gyötrelmétől...... Ha viszont megtörténik a félrelépés, akkor a lelkünk nem nyugszik, amíg megbocsájtást nem kapunk. A bűntudat is egy gyötrelmes érzés. Melyik a jobb?????

ReForma 2011.08.22. 22:59:58

Szerintem itt nincs jobb. Ebben csak 2 rossz közül lehet választani. Egyetértek veled abban, amit írtál.

Yowé 2011.08.31. 14:34:20

@ReForma: A kapcsolatokhoz való hozzáállásban vagyok mutáns, és ez holtbiztos.
süti beállítások módosítása