HTML

ReFormák

ReFormák. Lazán és komolyan, ahogy szoktuk. Életről, hitről, magunkról és mindenről, ami eszünkbe jut.

Friss topikok

  • Nedi13: Idetévedtem. Pont az idő miatt nem találom a helyemet, mert sokat vállaltam az elmúlt időszakban. ... (2012.10.31. 01:16) Idő=pénz=hatalom=?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): @szabokrisztian: Egyetértek. Az önszeretet is a sokszor félreértések áldozata a keresztény ... (2012.09.06. 21:07) Életöröm/életüröm?
  • ReForma: kép:utazzitthon.hu (2011.12.02. 16:50) Advent
  • ReForma: Tudod pont azon gondolkoztam, hogy van-e rangsor(érdemes-e ilyenben gondolkodni) a kettő tekinteté... (2011.12.02. 15:13) Magyar.Református.
  • ReForma: Nekem tőlük az egyik kedvencem, persze ott van még a The four horsemen is... (2011.11.09. 18:02) Keresés bekapcsolva...seek & ... ??

Spirituális smirgli

2011.05.24. 14:09 :: ReForma

 Próbáltátok már? Különleges lelkigyakorlattá válhat a kerítésfestés, előtte smirglizés, portalanítás, alapozás, festés. Tegnap átéltem, bizony. A templom hátsó kerítését kezdtem egymagamban smirglizni, majd csatlakoztak hozzám az ifjúsági klubunk remek tagjai(kösz fiúk, lányok!). Volt olyan kerítésléc, amely nagyon ellenálló volt a jószándékú smirglizéssel szemben, volt amelyik megadóan tűrte. Amikor sikerélményem volt lelkesen sikáltam, dörzsöltem a különféle kopottsági szinteket bemutató lécdarabokat. Amikor erős ellenállásba ütköztem, nos bevallom, nem tombolt bennem az elkötelezettség, hogy megdöntsem a smirglizés gyorsasági rekordját. A smirgli-stációk(khmmm) közben eszembe jutott az a Reményik Sándor vers, ami sokak számára ismerős lehet, igen az Istenarc című(tudjátok, ez az amit a Testvérek nevű formáció is megzenésített) Itt is van:

"Egy istenarc van eltemetve bennem,
Tán lét-előtti létem emlék-képe!
Fölibe ezer réteg tornyosul,
De érzem ezer rétegen alul,
Csak nem tudom, mikép került a mélybe.
Egy istenarc van eltemetve bennem,
Néha magamban látom, néha másban.
Néha állok, mint fosztott ág, szegényen,
Ha rossz órámban eltűnik egészen
Alter-egóm az örök vándorlásban.
Egy istenarc van eltemetve bennem,
A rárakódott világ-szenny alatt.
A rámrakódott világ-szenny alól,
Kihűlt csillagok hamuja alól
Akarom kibányászni magamat.
Egy istenarc van eltemetve bennem,
S most ásót, kapát, csákányt ragadok,
Testvéreim, jertek, segítsetek,
Egy kapavágást ti is tegyetek,
Mert az az arc igazán én vagyok.
Egy istenarc van eltemetve bennem:
Antik szobor, tiszta, nyugodt erő.
Nem nyugszom, amíg nem hívom elő.
S bár világ-szennye rakódott reája,
Nem nyugszom, amíg nem lesz reneszánsza."
Sokat kellett küszködni, hogy a fa eredeti színe előkerüljön. Ekkor villant be, hogy szeretett Főnökünknek is sokat kell dolgoznia velünk, hogy a ránk rakódott szennyeződések, álarcok, pózok, sebek mögött megtaláljon minket. Sokat kell formálnia, csiszolnia engem, hogy valódi önmagam lehessek, az előbbiek nélkül. Furcsa, hogy néha mentőövként kapaszkodunk álarcokba, pózokba. Pedig csak néha villan elő igazi arcunk. Furcsa, hogy mégis mekkora ünnep, ha valaki észreveszi igazi arcunkat. Ahhoz, hogy igazi szépségünkben tündököljünk, szükséges a "spirituális smirgli"(nem, a szent antiókiai kézigránát nem kell, kösz). Jézus Krisztus kirajzolódik az életemben, gesztusaimban, mentalitásomban, szavaimban, tetteimben, hangulataimban? Húúúúú. Milyen jó, hogy Isten ilyen kitartó! Szeretettel csiszolgat, hogy én igazi önmagam lehessek. Megcsiszol, megtisztít, hogy azzá lehessek, akinek lennem kell.Akinek Ő megálmodott. 
Na megnézem, hol vagyok még festékes, meg maszatos. Nem érzem így jól magam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reformak.blog.hu/api/trackback/id/tr232928761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása